lördag 3 december 2011

Omstart av bloggandet

HEj i bloggsosfären. Det har varit tyst ett tag i sökande efter de rätta kanalerna, men nu har jag kommit fram till att bloggen får bli det enda sätttet. Aktuella  frågor i Vellinge just nu är om Moderaterna skall få privatisera skolor eller inte. Vi tycker att man skall det under förutsättning att det leder till en bättre skola. Vem tycker inte det? Ja det verkar som man inom Moderaterna är rädda för motsatsen eftersom de inte vill ställa en rak fråga. Från skolledare får vi konstiga signaler. Om jag (x) som rektor INTE får ta över min skola kommer jag INTE kunna göra en lika bra insats och resultat.Vi bävar inför dessa uttalanden. Velinge bör inte göra förhastade beslut. Vi har haft kommunala skolor länge och en termin mer eller mindre spelar mindre roll- Nu är det viktigaste:

Hur kan skolan bli bättre av en annan huvudman? 2. Vad tycker föräldrarna? Övertygas de av "säljarnas" argument. Då är svaret klockrent. Fler och bättre friskolor. Samtidiigt måste vi sträva efter att göra skolan bättre.Här finns mycket kvar att göra !

1 kommentar:

  1. Oavsett huvudman tycker jag att vi här i kommunen bör satsa på svenskundervisningen. Allt i syfte att kommande generationer ska kunna uttrycka sig väl i både tal och skrift. Att behärska språket är avgörande i så många sammanhang.

    För övrigt begriper jag inte alls vad du menar i ovanstående inlägg.

    SvaraRadera