torsdag 11 juli 2013

Nya Listans förlorade heder

Om du frågar en förtroendevald (politiker) om varför denne person väljer bort sin fritid för att istället bevittna kommunala möten på kvällstid blir svaret ofta -Jag vill var med och påverka en utveckling jag tror på. Jag beundrar dessa människor. I något enstaka fall kan motiven var mindre ädla iform av förhoppningar om ekonomisk ersättning eller helt enkelt ett arbete att gå till. Den sistnämnda kategorin är väldigt ovanlig och få om ens någon kan påstå att ekonomiska motiv , åtminstone över lång tid är ett hållbart incitament för politiskt engagemang.

Jag blev därför minst sagt besviken när jag i dagens SDS läser en intervju med Nya Listans starke man Rolf Erichs. Hans motiv har uppenbart varit personligt agg mot ledande företrädare för ett parti i Vellinge kommun.Personer som genom åren bidragit till att skapa den kommun vi alla känner stolthet över att bo i. Personer som föeträder det parti han själv anser sig sympatisera med.

Kan det bli mer falskt än så här ? Jag beklagar alla som haft ett förtroende för nya listan. Ni är grundlurade!
För mig blev intervjun en bekräftelse på något jag misstänkt. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar